TRAM llença un vídeo solidari per recolzar la Federación Española de Cáncer de Mama (FECMA), agrupació de diferents entitats que lluiten per la investigació i innovació en la cura del càncer de mama i la cronificació del càncer metastàtic. Amb aquest clip, l’equip del Tramvia felicita les festes a través de les xarxes socials i els suports publicitaris de les parades i tramvies i dona a conèixer l’entitat.

La donació de 10.000€ que acompanya la difusió es destinarà a una beca d’investigació del càncer de mama que recolzarà un dels projectes presentats aquest any per investigadors de tot l’Estat a les Beques de la Societat Espanyola d’Oncologia Mèdica i que es farà públic durant el 2022.

Com en els darrers anys, es va demanar a l’equip de TRAM que proposés projectes per a la causa solidària de Nadal a l’àrea de Responsabilitat Social Empresarial i posteriorment es van sotmetre a la votació de tota la plantilla. Va ser, doncs, el càncer de mama la causa que va aconseguir més vots per part de tots els companys i companyes.

Al vídeo hi apareixen 50 treballadors i treballadores de tots els departaments que han participat de manera voluntària.

 

Federación Española de Cáncer de Mama (FECMA)

Un any més, TRAM vincula la seva felicitació de Nadal a una causa solidària. L’any passat, va recolzar l’Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA), l’any 2019 l’associació 1.000 i una Nineka, ni un nen amb càncer, l’any 2018 la Fundació Pasqual Maragall, el 2017 la campanya Aliança Humanitària per a l'Alimentació Infantil de la Creu Roja a Catalunya i aquest any l’equip del Tramvia ha escollit ajudar a la Federación Española de Cáncer de Mama (FECMA).

FECMA és una federació de 45 associacions diferents i més de 42.000 pacients de càncer de mama, que treballen per aconseguir finançament i promoure la investigació i detecció precoç d’aquesta malaltia. Les agrupacions de pacients centren els seus esforços en arribar allí on la sanitat pública no pot arribar tot millorant la qualitat assistencial i l’acompanyament durant el procés i després de la malaltia.

Alhora, FECMA reivindica la cronificació del càncer de mama metastàtic que pot arribar a durar anys i afecta a tots els aspectes de la vida de les pacients, tal com ho explica la Mari Carme a l’InfoTRAM de desembre.

TRAM col·labora per segon any consecutiu en la campanya de la Fundació Eurofirms, #IgualdeDiferents #IgualdeProfessionals, que sensibilitza sobre la inclusió laboral de les persones amb discapacitat mitjançant vàries vinyetes de l’il·lustrador Javi Royo, que plasmen situacions reals amb les que es troben les persones amb discapacitat.

La campanya de sensibilització vol conscienciar d’una manera molt visual sobre el tracte adequat i la terminologia que hauríem d’emprar amb les persones amb algun tipus de discapacitat. Per això, l’artista s’ha inspirat en vinyetes situacions reals viscudes per usuaris i usuàries de la Fundació Eurofirms.

El Tramvia, doncs, s’ha fet càrrec de la producció i col·locació d’algunes d’aquestes vinyetes als seients i a l’exterior d’un tramvia de la xarxa Trambaix, que durant tot el mes de novembre i fins al 3 de desembre, Dia Internacional de la Discapacitat, circula entre la Plaça Francesc Macià de Barcelona i el Baix Llobregat. A més, per garantir una gran difusió de la campanya, TRAM ha cedit espais a les vinyetes als seus canals digitals.

Cada any, TRAM treballa amb entitats dedicades a la inclusió i normalització de la vida de les persones amb discapacitat, posant èmfasi en el Dia Mundial de la Discapacitat. Aquestes col·laboracions formen part del pla de responsabilitat social anual de TRAM dedicat a retornar a la societat part dels beneficis de la seva activitat i que es pot consultar a www.tram.cat/ca/rse

La Fundació Eurofirms

La Fundació Eurofirms treballa per a la normalització de la discapacitat a la societat. Amb l’objectiu d’augmentar el número d’insercions laborals, realitza diverses accions dirigides a augmentar l’ocupació de les persones amb discapacitat i a generar entorns més inclusius a les organitzacions. La Fundació també assessora a les empreses sobre el compliment de la Llei General de la Discapacitat i gestiona mesures alternatives sempre orientades a fomentar el compliment a través de la integració. A més, ofereix  un programa d’ajuda a la detecció de treballadors amb discapacitat dins de les empreses.

TRAM ha renovat el seu conveni de col·laboració amb la Fundació Altarriba per finançar part del projecte Sense Sostre, que cobreix les necessitats bàsiques i sanitàries dels animals de companyia de les persones en situació de sensellarisme que viuen als carrers de Barcelona.

Amb l’aportació econòmica de TRAM, s’ha pogut garantir l’atenció de més de 50 animals per a la seva identificació, vacunació, desparasitació, esterilització i altres intervencions per un preu simbòlic o de manera gratuïta, ja que els seus responsables són persones en situació de vulnerabilitat.

Els voluntaris de l’entitat, també ofereixen tallers i jornades en centres cívics i al carrer per tal d’informar sobre les cures generals bàsiques d’un animal de companyia i donar informació dels seus serveis solidaris.

La Fundació Altarriba ha desenvolupat el projecte del primer centre veterinari solidari per als animals de persones vulnerables i actualment compta amb dos centres veterinaris professionals on atendre els animals i, també gestiona un refugi on poden acollir-los temporalment en cas de necessitat o per iniciar el procés d’adopció permanent en cas de defunció de la persona responsable.

Cal recordar que l’hivern és la pitjor època de l’any per a les persones sense llar perquè s’exposen a les baixes temperatures i els centres que les poden acollir de nit no deixen entrar els seus animals de companyia, una petició que durant anys també ha fet la Fundació Altarriba. Això fa que moltes persones sense llar prefereixin exposar-se a la intempèrie amb tot el que això suposa per la seva salut i seguretat i la dels seus animals.

L’exposició ‘Banksy. The art of protest’ al Disseny Hub Barcelona acull el projecte cultural Art al TRAM des d’aquest divendres 12 de novembre i fins al 13 de març de 2022.

El tercer artista convidat del projecte, Javier Royo, és l'encarregat d’explicar amb els seus personatges combatius i de línies simples el lligam que manté Art al TRAM amb el grafiter mundialment reconegut Banksy, que també dedica el seu art a la reivindicació, la crítica social i a la lluita contra les desigualtats.

Royo repartirà les seves obres sarcàstiques al llarg de tot el mur d’entrada i sortida a l’exposició de Banksy i compartirà espai amb fotografies i vídeos de les dues primeres intervencions d’Art al TRAM.

L’il·lustrador aragonès i instal·lat a Barcelona dibuixarà part de la seva intervenció els primers dies de l’exposició perquè els visitants puguin veure i viure el procés de creació en directe en contraposició a l’artista Banksy, que deixa les seves obres a arreu del món sense deixar-se veure.

 

#artalTRAM

Art al TRAM és un projecte d'intervencions artístiques a les parades i tramvies del Tramvia de la Regió Metropolitana de Barcelona amb l’objectiu d’utilitzar l’art per revitalitzar espais de pas i convertir-los en llocs més amigables, així com generar experiències úniques per al passatge del Tramvia.

Aquest projecte es va iniciar l’any 2020 amb l’execució de l’obra d’Iker Muro (Mur0ne) a la parada de Cornellà Centre, on al llarg de 1600m2 es representa la multiculturalitat i diversitat de les persones usuàries del tramvia a través d’un joc de perfils de cares que s’entrecreuen i que generen sensació de moviment.

Ha continuat aquest any 2021 amb la intervenció mural d'Amaia Arrazola a la parada Besòs on personatges inclusius, diversos, actuals i metafòrics comparteixen espai amb gegants ocells autòctons de la zona del Besòs a les parets.

 

Sorteig a l’Instagram de TRAM

Fins al 20 de novembre, TRAM ha posat en marxa el sorteig de 50 bosses de cotó orgànic de comerç just i d’edició limitada il·lustrades per Amaia Arrazola, i 50 entrades dobles per a ‘Banksy. The art of protest’ al seu compte d’Instagram.

Els participants han de seguir el compte de TRAM (@tram_barcelona) i comentar la publicació tot etiquetant un altre usuari d’Instagram amb qui compartirien les entrades per a l’exposició al Disseny Hub.