Barcelona, 18 d’abril de 2024. Aquest matí s’ha presentat la 7a edició del TRAM Barcelona Open, el torneig internacional de tennis en cadira de rodes que enguany arriba a la seva 7a edició. Un any més, les instal·lacions del Reial Club de Polo de Barcelona acolliran, del 22 al 26 de maig, els i les millors tennistes del món de l’especialitat. A la setena edició d’aquest esdeveniment, que té com a entitat organitzadora a la Fundació Johan Cruyff i com name sponsor a TRAM, el tramvia de Barcelona, i que compta com a patrocinadors a Moventis, Quirónsalud, La Vanguardia, i Uniqlo, hi participaran uns 50 jugadors i jugadores de més 22 nacionalitats diferents.

L’acte de presentació ha tingut lloc al Reial Club Tennis Barcelona, en el marc del Barcelona Open Banc Sabadell - 71è Trofeu Conde de Godó, i ha comptat amb la participació del Sr. David Escudé, Regidor d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona i Diputat Delegat d’Esports de la Diputació de Barcelona; el Director General de TRAM, Sr. Humberto López Vilalta; la Vicepresidenta Corporativa de Comunicació Interna i Institucional de Moventia, Sra. Silvia Martí; el Director Esportiu de la Real Federación Española de Tenis, Sr. Javier Soler; el President de la Federació Catalana de Tennis, Sr. Jordi Tamayo; el Responsable de la Secció de Tennis del Real Club de Polo de Barcelona, Sr. Carlos Homedes; el Director Territorial de Desenvolupament de Negoci de Quirónsalud, Sr. Carlos Seguí; el Director de Patrocinis y Comunicació de La Vanguardia, Sr. Alejandro Teodoro; els ambaixadors del TRAM Barcelona Open, Sra. Conchita Martínez i Sr. Alex Corretja; la Directora de la Fundació Cruyff, Sra. Pati Roura; i el director del TRAM Barcelona Open, Sr. Jose Coronado.

Torneig puntuable per als Jocs Paralímpics de París 2024

 A la seva setena edició, el TRAM Barcelona Open es manté a la màxima categoria, ITF1, esdevenint l’únic torneig d’aquesta categoria al nostre país, i enguany torna a presentar una inscripció de luxe. Així, el torneig es consolida com un dels 10 tornejos més importants del circuit mundial Uniqlo Wheelchair Tennis Tour i puntuable per als Jocs Paralímpics de París 2024, així com el torneig preferent de preparació de la gira de terra batuda prèvia a Roland Garros.

El tennis en cadira de rodes es presenta com un esport espectacular, que compta amb més de 1.000 jugadors i jugadores del rànquing internacional i amb 180 tornejos anuals repartits en 40 països arreu del món. L’única diferència amb el tennis dempeus és que als partits en cadira de rodes està permès que la pilota boti dos cops, si s’escau. Tot i així, els jugadors i jugadores d’aquests nivells de competició només utilitzen un sol bot en el 80% dels punts i la velocitat del servei pot arribar als 150 km/h.

Amb el TRAM Barcelona Open, la capital de Catalunya, considerada com un referent mundial per al món de l’esport i del tennis, es converteix durant cinc dies en una gran cita anual per a l’esport adaptat i acollirà el dissabte 25 de maig les finals en les categories dobles i quad i el matí del diumenge 26 de maig les grans finals individuals de les categories femenina i masculina, respectivament.

Objectius socials

A banda de l’objectiu esportiu, el TRAM Barcelona Open no perd de vista el seu objectiu social, donant a conèixer el tennis en cadira de rodes i els valors que representa, com la igualtat d’oportunitats i la inclusió social, a la societat, amb especial focus a la infància i la joventut, mitjançant exhibicions, clínics, xerrades a escoles i diferents activitats paral·leles al torneig.

El TRAM Barcelona Open estarà obert a la ciutadania i les entrades, gratuïtes, estaran disponibles amb una reserva prèvia a través del seu web (www.barcelona-open.com) i es podrà seguir en directe a través de la seva aplicació mòbil oficial (TRAM Barcelona Open) disponible tant a través de l’App Store com Google Play Store.

TRAM

És l’empresa de transport públic que gestiona les dues xarxes de tramvies a la Regió Metropolitana de Barcelona des de fa 20 anys i que busca fer-ho de la manera més eficient i oferint el millor servei als seus viatgers perquè puguin desplaçar-se de manera ràpida, còmoda i segura. Es tracta del transport públic més accessible i el més ben valorat des de la seva posada en servei, segons l’Enquesta de Mobilitat en dia Feiner que realitza l’ATM (EMEF) anualment. Un dels objectius és generar confiança als usuaris per superar i moure límits. El TRAM Barcelona Open és un dels projectes de Responsabilitat Social Empresarial més rellevants en els que el tramvia hi participa i s’emmarca dins del seu pla anual de responsabilitat social; concretament en el recolzament a una iniciativa que promou la igualtat, la inclusió i la superació personal. 

Més informació:

www.barcelona-open.com

www.cruyff-foundation.org

www.tram.cat

Contactes de premsa:

Anna Viñals - avinyals@tram.cat - 629 575 150

Albert Sala – a.sala@fundacioncruyff.com – 616 680 889



TRAM convoca la desena edició del concurs anual en línia de relats col·lectius en llengua catalana, La TRAMa. Les persones usuàries del tramvia s’hi poden inscriure i esdevenir autores d’una narració col·lectiva que iniciaran i dinamitzaran els escriptors i escriptores reconeguts: Maria Climent, Alejandro Palomas, Jordi Puntí, Sílvia Soler i Regina Rodríguez Sirvent.

L’organització del concurs de La TRAMa busca 150 persones lletraferides entre els viatgers i viatgeres de TRAM majors de 18 anys que vulguin participar en l’elaboració d’una història col·lectiva. Les inscripcions s’obren el dilluns 15 d’abril des del bloc de TRAM: https://bloc.tram.cat. El desenvolupament del concurs es realitzarà durant el mes de maig. Per participar-hi, només cal escollir un dels relats i estar disponible per col·laborar-hi en línia.

A partir dels paràgrafs inicials dels cinc escriptors i escriptores professionals, es creen 15 relats diferents amb l’únic requisit que el tramvia sigui escenari directe o indirecte de l’argument. Cadascun dels relats l’escriu un equip de 10 persones, entre les quals hi ha l’escriptor o escriptora. El gran repte és aconseguir un relat ben cohesionat entre tot l’equip perquè un jurat qualificat, que es desvelarà més endavant, pugui escollir el millor dels 15 textos. La participació en el desè concurs literari de La TRAMa 2024 és gratuïta i està limitada a 150 places.

Premis per a totes les persones participants

Les 10 persones coautores del relat guanyador tindran:

  • tres mesos de subscripció gratuïta al diari ARA
  • un val de 100 € per a la llibreria Finestres
  • un taller d’escriptura de 2 h en grup i 2 hores més individuals a Escriptura Natural 
  • i 3 entrades dobles per a la temporada 2024/25 del TNC.

Totes les persones inscrites i participants en el concurs que escriguin almenys un fragment vàlid gaudiran de:

  • tres mesos de subscripció gratuïta al diari ARA 
  • i un taller d’escriptura de 2 hores a Escriptura Natural.


El concurs La TRAMa 2024 està organitzat i gestionat per Quatre Ratlles, empresa especialitzada en relats col·lectius virtuals, que també és responsable del desenvolupament tecnològic del joc. 

Les línies T4, T5 i T6 del tramvia modificaran el seu servei des del dijous 7 març i fins al diumenge dia 10. Els treballs d’implantació del sistema sense catenària a les vies i la posada en funcionament de la subestació elèctrica de Glòries -actuacions corresponents a la fase 1 de les obres de connexió del tramvia per la Diagonal- obliguen a alterar el recorregut de les línies del Trambesòs a l’altura de la plaça de les Glòries. Per tal d’afectar el mínim a les persones usuàries, aquestes obres s’han planificat per ser executades de manera continuada al llarg de tres dies i durant les 24 h del dia.

Les primeres actuacions obligaran a finalitzar el servei de les línies T4 i T5 a les 22 h el proper dijous 7 de març. La línia T6 com és habitual finalitza el servei a les 22 h. El dia 8, el servei s’iniciarà en el seu horari usual, a les 5 h del matí.
 

Del 8 al 10 de març, es produiran els dos canvis més rellevants:

La parada T4 Glòries canviarà d’ubicació actual davant dels Encants per situar-se de manera provisional en la futura ubicació, al sud de la plaça i a l’altura del Museu HUB del Disseny de Barcelona. En aquest àmbit de la plaça, els combois de la línia T4 circularan en ambdós sentits per una única via, la del cantó mar, fet que podria alterar les freqüències de pas. 

Durant aquest període, la nova parada no disposarà d’informació al passatge ni de màquines d’autovenda operatives i les persones usuàries hauran d’entrar i sortir per l’andana costat mar.

Per facilitar l’operativa anterior, les línies T5 i  T6 finalitzaran el recorregut a La Farinera, deixant sense servei el seu darrer tram (La Farinera – Glòries). 

Finalment, el diumenge 10 de març, amb motiu de la celebració de la Marató de Barcelona, la línia T4 romandrà tallada de 7 h a 15 h del matí aproximadament. Durant aquest matí es recomana l’ús de les línies T5 i T6 per als desplaçaments entre el Besòs i Glòries i l’ús de la línia 4 de Metro, amb estacions a Ciutadella|Vila Olímpica, Besòs, Selva de Mar i El Maresme|Fòrum.

Informació a les persones usuàries

Durant aquests dies de modificació del servei, TRAM proporcionarà personal d’informació en l’àmbit afectat (La Farinera i Glòries) per tal de guiar a les persones usuàries i garantir la fluïdesa del trànsit dels vianants.

Des d’aquest dimarts, els tramvies informaran a través de megafonia i de fulletons de les afectacions. Així mateix, les parades seran degudament senyalitzades amb cartells i indicacions.

L’ATM, l’Ajuntament de Barcelona i TRAM informaran també a través dels seus webs i de les xarxes socials.

 

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), TUSGSAL, Dbus, Emtusa, Alsa, TRAM, Sagalés i Vectalia han signat un conveni de col·laboració per facilitar la mobilitat interempresarial de treballadores víctimes de violència de gènere que formin part d’alguna d’aquestes vuit organitzacions dedicades al transport públic.

L’objectiu del conveni és oferir una alternativa laboral a les treballadores víctimes de violència de gènere, ajudant-les a allunyar-se del seu agressor mitjançant l’accés, de manera segura, a altres mesures de protecció social. D’aquesta manera, si alguna de les empreses signants ha d’atendre un cas d’una treballadora de la seva plantilla que tingui la consideració de víctima de violència de gènere podrà contactar amb la resta de les empreses que s’acullen al conveni i rebre propostes de posicions laborals en alguna d’elles.

La possibilitat d’oferir una alternativa laboral, tal com recull aquest conveni, es basa en el mandat i l’especial protecció que atorga la Llei Orgànica 1/2004 de mesures de protecció integral contra la violència de gènere pel que fa a les dones treballadores que es trobin en aquestes circumstàncies. La Llei Orgànica preveu expressament el dret de la treballadora víctima de violència de gènere a la mobilitat geogràfica així com el dret a l’atur si es veu en la necessitat d’extingir la relació laboral. L’any 2018, la Conferencia Sectorial de Administración Pública ja va assolir un acord en matèria de protecció de les treballadores públiques donant lloc a mobilitat i mesures especials entre les diferents administracions de l’estat.

Les vuit companyies, que operen a l’estat espanyol, es comprometen a proposar una posició laboral de característiques el més similars possible a les de la posició que la treballadora exercia a l’empresa d’origen i a procedir a la seva incorporació efectiva. La treballadora comptarà amb una reserva del lloc de treball a l’empresa d’origen. El conveni inclou la constitució d’un grup de treball o d’una comissió formada per una persona representant de cadascuna de les empreses operadores que valorarà, quan es produeixi una petició, el perfil professional de la treballadora i les posicions laborals que se li puguin oferir.

Aquest acord de col·laboració se signa fruit de la iniciativa plantejada i promoguda per representants de les empreses signants en el marc de la Comissió de Mobilitat i Gènere de l’ATUC (Asociación de Transportes Públicos Urbanos y Metropolitanos). L’acte de signatura, que ha tingut lloc a les oficines d’FGC a Sarrià, ha comptat amb la participació del president de Ferrocarrils, Toni Segarra i Barreto, del director de l’Àmbit de Gestió Administrativa i de les Persones de DIREXIS TUSGSAL, Francisco Rodríguez Cazorla, del director gerent de Dbus, Igor González Aranburu, del director-gerent d’EMTUSA, Juan José Piniella Aranda, de la directora de Millora de Serveis d’Alsa, Paula Bouzada Outeda, del director gerent de TRAM Operadora, Xavier León Benítez, del conseller delegat de Sagalés, Ramón Sagalés Orteu, i del director d’Organització i Persones de Vectalia, Marc Mascareñas Sarda.

“Per a TRAM, aquest conveni és molt rellevant perquè s’emmarca dins de les iniciatives que ja duem a terme per fer front a la violència de gènere i creiem que és una bona eina per ajudar les víctimes. A més, cal destacar la unió per aquest tema entre els diferents operadors”, ha destacat Xavier León Benítez.

A l’acte també hi han assistit el secretari general de l’ATUC, Jesús Herrero, la presidenta de la Comissió de Mobilitat i Gènere de l’ATUC, María José Ajuriaguerra Uribe, i representants de les empreses signants que formen part de la comissió. 

TRAM inicia una col·laboració amb el Club Joventut Badalona, l’històric club de bàsquet de Badalona, amb la finalitat de donar visibilitat, entre l’afició de La Penya i visitants, a l’opció del tramvia com a mode de transport públic accessible i proper al Pavelló Olímpic de Badalona. Tan proper que la línia T5 de TRAM, que finalitza a la parada Gorg, es troba a 400 metres del pavelló i el connecta amb la plaça de les Glòries de Barcelona, passant també per Sant Adrià de Besòs.

El conveni anual inclou la cessió de tres suports publicitaris de l’Olímpic i presència als canals digitals per part del club a TRAM. En els suports físics, es plasmarà el logotip, mentre que a la pantalla LED anirà apareixent informació útil per a l’afició que s’apropi en tramvia als partits de La Penya. A més, amb l’aportació econòmica de TRAM, els treballadors de la companyia també gaudiran dels partits a casa de La Penya, amb 4 abonaments per temporada que s’aniran sortejant internament. 

TRAM treballa aquests acords de màrqueting per tal de portar la marca als esdeveniments pròxims a la zona d’influència del tramvia i per fer conèixer a la població aquesta alternativa sostenible de transport i consolidar-la tant els dies feiners com els festius.

El Club treballa amb la línia del transport sostenible per fer que els aficionats de la Penya puguin arribar a l’Olímpic de la millor manera possible. Aquest acord també inclou l’augment de la freqüència de tramvies en els dies de major afluència al pavelló.

Diumenge 11 de febrer es modificarà el servei de la línia T4 de TRAM, amb motiu de la celebració de la Mitja Marató de Barcelona, concretament al seu pas per l’avinguda Meridiana i l’avinguda Diagonal.

Entre les 7:45 i les 12:30 hores, no hi haurà servei en tota la línia T4. Entre les 12:30 h i les 13 h, està previst que es recuperi el servei entre les parades Estació de Sant Adrià i Glòries. A partir de les 13 hores, es preveu restablir el servei de la totalitat de la línia T4, un cop els organitzadors de la cursa la donin per finalitzada.

Durant el tall, es reforçarà el servei de la línia T6, mentre que la resta de línies de la xarxa tramviària funcionaran en l’horari habitual.

TRAM recorda que aquests horaris són aproximats i dependran, en tot cas, del desenvolupament de la Mitja Marató de Barcelona i de les indicacions de l’organització de la cursa.