TRAM ha renovat per tercer any consecutiu el seu conveni de col·laboració amb el MACBA, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), la Fundació Joan Miró, el Museu Picasso de Barcelona i el Museu Nacional d’Art de Catalunya (Museu Nacional) i ha sumat la Fundació Antoni Tàpies a l’acord amb l’objectiu de facilitar la difusió de les exposicions d’aquests museus i centres de cultura a través del Tramvia de Barcelona.

El conveni estableix la col·laboració entre TRAM i els 6 museus que conformen el grup Articket amb l’objectiu de fomentar la cultura, facilitar la difusió de les exposicions previstes i promoure el coneixement de l’oferta cultural dels centres museístics de la ciutat. Per aquest motiu, TRAM s’ha compromès a afavorir la visibilitat de les propostes culturals i fomentar l’assistència als museus amb sortejos i promocions de packs d’entrades i abonaments al llarg de l’any 2020 a través dels seus canals corporatius.

Les persones usuàries del tramvia, doncs, accediran doblement a l’oferta cultural barcelonina a través de les propostes de les xarxes socials de TRAM i la retolació de les instal·lacions tramviàries per part de cada una de les entitats museístiques.

Una actuació de difusió cultural d’alt impacte

El conveni de TRAM amb els museus, el qual estarà vigent fins al mes de desembre de 2020, estableix una sèrie de compromisos del Tramvia de Barcelona amb la difusió de l’art i la programació cultural dels sis museus. L’actuació comunicativa més destacada és la possibilitat de vinilació d’un tramvia sencer durant un període de dos mesos per fer difusió d’una proposta programada de cada un dels museus participants del conveni.

L’acord establert entre TRAM i els museus de la ciutat també inclou altres contraprestacions, com ara la difusió de l’art i la cultura a través dels canals propis del Tramvia de Barcelona i l’ús d’espais per a l’organització d’activitats i esdeveniments.

Calendari d’accions de comunicació al TRAM

El calendari de les campanyes de comunicació al Tramvia de Barcelona ha començat aquest mes amb la vinilació d’un tramvia a Trambaix amb la imatge de l’exposició “Gameplay. Cultura del videojoc” del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). Les accions seguiran el següent calendari:

• CCCB: Acció a TRAM activa del 15 de desembre de 2019 fins el 14 de febrer de 2020.
  • Museu Nacional: Acció a TRAM activa del 15 de febrer fins el 14 d’abril de 2020.
  • Fundació Joan Miró: Acció a TRAM activa del 15 d’abril fins el 14 de maig de 2020.
  • Museu Picasso: Acció a TRAM activa del 15 de juny fins el 14 d’agost de 2020.
  • Fundació Antoni Tàpies: Acció a TRAM activa del 15 d’agost fins el 14 d’octubre de 2020.
  • MACBA: Acció a TRAM activa del 15 d’octubre fins el 14 de desembre de 2020.

Sobre l’Articket

Articket, és el passi que dona accés directe als 6 museus de Barcelona durant 12 mesos. Els museus inclosos en aquest passi son CCCB, Fundació Antoni Tàpies, Fundació Miró, MACBA, MNAC i Museu Picasso. Amb un format de passaport i una proposta enriquida amb informació sobre rutes i curiositats a la ciutat, aquest passaport de l’art proposa un viatge per l’art que ofereixen els principals museus d’art de la ciutat amb un 45% de descompte sobre el preu de l’entrada general.