Si no pots visualtizar correctament aquest missatge segueix aquest enllaç
Tram
Butlletí digital
Abril 2014
TRAM 10 anys
TRAM, 10 anys díèxits

ANY RERE ANY, EL TRAM ÉS EL TRANSPORT PÚBLIC MÉS BEN VALORAT SEGONS LES ENQUESTES DE L’AUTORITAT DEL TRANSPORT METROPOLITÀ (ATM)

Avui, 3 d’abril, fa exactament 10 anys que el tramvia va tornar a circular pels carrers de les nostres ciutats, 33 anys després de  que desaparegués. El tramvia va tornar renovat i amb els sistemes més moderns que el convertien en un mode de transport d’última generació, evolucionat tecnològicament, ràpid, segur, confortable i que humanitzava les ciutats gràcies a la reurbanització de l’entorn que havia fet.

10 anys després, superada la polèmica inicial que va envoltar-ne el retorn, el tramvia s’ha postulat com una alternativa moderna i de qualitat que dóna resposta a les necessitats de mobilitat de molts ciutadans, i que s’ha convertit en el seu transport habitual.

 
Estrenem futur

Deu anys després que entrés en servei el TRAM, es plantegen nous reptes. El més important és la unió de les dues xarxes entre la plaça Francesc Macià i la plaça de les Glòries, recollida en el Pla Director d’Infraestructures (PDI) de l’ATM 2011-2020. Aquest projecte, en la hipòtesi de traçat per l’avinguda Diagonal, suposarà un gran benefici per als usuaris del transport públic i els barcelonins, que veuran com al llarg de 3,8 km hi haurà un transport públic ràpid i de qualitat amb prou capacitat per absorbir la demanda de la zona. Aquest tram de la Diagonal necessita un sistema de transport públic amb una capacitat de demanda intermèdia, de l’autobús, però sense, sense haver d’arribar a la del metro.

ELS USUARIS OPINEN

“Hi hauria d’haver un tramvia que fes tota la Diagonal. Vaig relaxada perquè no és gens estressant.”

“Només tinc tres parades fins a la feina.  És el més ràpid i senzill per a mi.”

“És molt ràpid i eficaç. Arriba fins a Collblanc i Sant Just bastant ràpid.”

“Ara per ara, crec que no milloraria res del TRAM, ja està bé així.”

 
10 anys en xifres

EL TRAMVIA DE BARCELONA ÉS UN TRANSPORT QUE ES RENOVA CONSTANTMENT, MODERN I EFICIENT QUE BUSCA MILLORAR EL SEU SERVEI

Evolució del tramvia en anys:

2004
A l’abril, entra en servei el Trambaix i, al maig, el Trambesòs.

2006
El Trambaix arriba a Sant Just Desvern i es posa en servei la línia T5 del Trambesòs.

2007
El Trambaix arriba a Sant Feliu de Llobregat i el Trambesòs a Badalona.

2008
Entra en servei la darrera línia del TRAM, la T6 del Trambesòs.

2009
Cent milions de viatgers.

2011
Quatre nous tramvies al Trambaix. Quatre minuts de freqüència en el tronc comú.

2013
Dos-cents milions de viatgers.

2014
Estrenem futur

NOUS REPTES
  • Instal·lar aparells de monitoratge nous que mesuren el consum energètic de cada tramvia per aplicar un pla de conducció eficient.
  • Millorar els sistemes de seguretat, especialment al Trambesòs amb la instal·lació de noves càmeres a la línia i a dins dels tramvies, com ja existeix a la xarxa Trambaix.
  • Nous sistemes eficients d’il·luminació i calefacció a les cotxeres.
  • Renovar la informació als viatgers a les parades i a dins dels tramvies.
  • Renovar el sistema amb què els centres de control monitoritzen totes les operacions i comunicacions amb els tramvies.
  • Adaptar els sistemes de validació i venda de títols de transport a la T-Mobilitat, el sistema de pagament sense contacte.
CELEBREM EL 10è ANIVERSARI AMB UN DRUMCIRCLE

Voleu saber què és? Els treballadors del TRAM fan una orquestra de percussió a les cotxeres de Sant Joan Despí per commemorar que el 3 d'abril de 2004, ara fa 10 anys, el tramvia tornava a circular pels nostres carrers.

Tram Contacta   |   Subscriu-te   |   Reenvia   |   Imprimeix
Visita el nostre web:
Segueix-nos a